fredag 6. november 2015

Morgenfrost

I dag var det frost på bakken etter en periode med meget vekslende værforhold (sklætta, sny, storm,  pessregn osv). Fant ut det var på tide å trekke fram bildene fra en av de første gangene det var frost i høst.

Bildene er tatt 6.oktober i år og den eneste grunnen til at jeg fikk med meg fenomenet morgenfrost var den usannsynlige tidlige oppstandelsen. Dette er forresten den samme morgenen jeg tok bilder av myrull. Kunne sikkert ha delt opp bildene etter tema i det uendelige, men "morgenfrost" får være dekkende nok for hele seansen.

Frosten i dag hadde en helt annen valør enn i oktober. Dagen i dag var sober og avmålt, mens oktober var tung av alt som er borte nå (litt i overkant poetisk der). Jeg er tydeligvis en smule ukritisk til hva som postes her, som vanlig har jeg overskredet tålelige grenser for både antall bilder, floskler og poetiske innslag (ingen ordspill, sjokkerende!). Her er det bilder i overflod (mange forvekslende like) og famlende poesi, for noen en nytelse for andre en lidelse! Litt vanskelig å lene seg tilbake nå og si "nyt!"

En liten digresjon; kom akkurat på at jeg i min ungdom ofte brukte uttrykket "en uestetisk nytelse". Dette var ganske så innarbeidet, tror vi var en gjeng som hadde kokt i hop dette selv, meningen kan kanskje best relateres til dagens "guilty pleasure". Min sviktende hukommelse har dessverre lagt et slør over fortiden (igjen litt poesi som er ganske så tung på  labben!), kan ikke helt huske hvem, hva og hvor jeg har dette uttrykket fra, her må nok folk som kjenner meg bidra til oppklaring! 







 



























































 








 








 















 

Ingen kommentarer: