onsdag 14. oktober 2015

S står for...

Tja, alle ser vel hva dette er, et symbol på håp... Superman kan insistere alt han vil, jeg ser fremdeles bare en S.

Da oppfordringen om utkledning kom, gravde jeg dypt og fant min indre Clark Kent. Slips og skjorte er liksom ikke nok, det kan fort bli misforståelser som "noe fra Harry Potter kanskje?". Etter å ha knappet opp skjorta og flashet S-en for n-te gang, fikk jeg den manglende brikken og den ultimate gaven fra de oppfinnsomme vertene (tusen takk!). De ofret et par av sine solbriller for at jeg skulle kunne få akkurat den riktige "klumsete-men-belest-looken", for så i neste sekund rive de av og avsløre mitt alter ego, "supersterk-trenger-ikke-briller-helt"!

Så, om du også vil ha ditt eget symbol for håp, kommer forklaringen på hvordan jeg laget mitt her: finn først fram noen tøystykker med de fargene du syns stemmer best. Stryk vlieselin på baksiden av alle delene. Klipp ut det røde (her kan det være lurt å lage en mal så du lett kan speile S-en og tegne den av på baksiden av tøystykket). Legg dette oppå det gule stoffet, vent med å klippe ut ytterkantene av det gule. Sy med tett sikk-sakk omrisset til S-en og de indre linjene med svart sytråd. Stryk det flatt, ta gult stoff (med vlieselin) og legg det på baksiden, nå kan du klippe alt av ytterkanter rene. Altså, du syr nå den ytterste svarte "streken" i ytterkantene gjennom tre lag stoff.

Ferdig, nå er det bare å feste merket til supermanndrakten man alltid, alltid, har under skjorta!







 
 

Ingen kommentarer: