søndag 6. oktober 2013

Tøynett

I flere år nå har jeg brukt tøynett når jeg er ute og handler. Det er jo så praktisk og miljøvennlig (og ikke minst plassbesparende, nå har jeg ikke lengre et helt skap fylt av plastnett som likevel blir til søppel!). 

Disse nettene har jeg laget av ensfarget stoff på baksiden og et litt mer fargerikt på forsiden (men er du i et ensfarget humør er det bare å vende den siden utover!). Størrelsen er romslig og man får plass til blant annet ringpermer, melkekartonger, ullgensere og en liten hund. Hankene er lange nok til å henge på skrå av kroppen (kanskje ikke hvis man har på seg en tykk boblejakke, men med mer moderat påkledning skal det nok gå!), praktisk hvis man er ute og sykler uten kurv! Personlig foretrekker jeg å henge nettet over skuldra, men det har hendt at jeg har knyttet to nett sammen og laget kløv til sykkelen (å vingle seg avgårde med nett fylt av alskens greier hengende fra styret er vel egentlig ikke å anbefale!).  

Materialene er ganske så stødige og nettene skal kunne tåle litt innhold. De fleste forsidene er av gamle gardiner (mye gull å finne der!). Avfotograferingen foregikk inne på stua med ei stå-lampe som mannekeng (kanskje litt kjedelig å måtte se den samme på alle bildene, men den er jo så fin at man muligens holder ut!). 
















Ingen kommentarer: