fredag 19. april 2013

Gorilla

Ok, dette var et forsøk på å kombinere tegning med digital bearbeiding. Tegningen er utført i blekk på et A4-ark som jeg skannet inn og bearbeidet i paint på min PC. Dette var absolutt ingen effektiv måte å arbeide på! Det ville nok ha gått meget kjappere ved å bruke photoshop eller lignende. Neste steg blir å teste ut et digitalt tegnebrett. Lurer på om man kan bearbeide en skannet tegning med et slikt redskap, det hadde vært toppen (her har jeg selvfølgelig avslørt mine manglende kunnskaper, men kanskje noen der ute kan gi meg kyndige tips!)!

Gorillaen jeg tegnet (egentlig malt med blekk) på papir ble til to ferdige varianter i paint, en gul og en rød. Den gule ble gjort først, det kan man se helt tydelig på den røde versjonen (der det gule skinner igjennom pelsen!).






Ingen kommentarer: